Long read: Lexica, annotaties en Bayes – computationele linguïstiek

Deze long read beschrijft twee methoden om de juiste gesprekken bij iedere business vraag te matchen.

Onderzoek: sentiment in telefoongesprekken

Vanaf 1 september start CustomerPulse samen met de Tilburg University een grootschalig onderzoek naar sentimentsclassificatie op telefoongesprekken.

Verzekeraars en AI

Dat artificial intelligence (AI) in de VS veel verder is dan in Nederland, wordt bevestigd door het verhaal van verzekeraar Lemonade, die dit jaar opgericht werd.

Wat kan wel en niet met speech analytics?

Een praktijkcase: er bestaat informatie die je wel uit telefoongesprekken kunt halen, maar niet met speech analytics. Hoe haal je die er dan uit?

Long read: 3 misvattingen over KI

Kunstmatige Intelligentie is een term die al in de jaren '50 genoemd werd. Sindsdien kent het vele pieken en dalen, maar waar staat het nu, en wat kan je er eigenlijk wel en niet mee?

Data-uitwisseling goed voor economie

Data-uitwisseling is goed voor de economie, en noodzakelijk voor het hooghouden van veiligheid, zo stelt communicatieadviseur Martin Bobeldijk van GSMA.

Speech analytics, een praktijkcase

Wat maakt dat een klant wel of niet behouden blijft? Voor een klant bouwden we twee sets opgenomen telefoongesprekken op: één van klanten die uiteindelijk behouden zijn en één van klanten die vertrokken.

Dark data: een nieuwe categorie?

Gartner definieert dark data als "the information assets organizations collect, process and store during regular business activities, but generally fail to use for other purposes".

Bijenkorf & CustomerPulse genomineerd voor NCCA-award!

De Bijenkorf en CustomerPulse zijn genomineerd voor de NCCA Technology Award, een prestigieuze prijs voor technische innovatie binnen contact centers.

Spraakherkenning in een Schotse lift

Eleven! smart ass! - Een YouTube-fimpje over twee Schotten die een spraakbestuurde lift in beweging proberen te krijgen. Erg grappig.

Het luisterend oor van de computer

Een interview met Patrick Wambacq, spraaktechnoloog en hoogleraar aan de Katholieke Universiteit Leuven. Hierin wordt helder uitgelegd hoe spraakherkenning werkt.

Transavia’s klantdashboard verrijkt door CustomerPulse

Voor Transavia is klantgericht werken een continu verbeterproces. Een zoektocht die vraagt om voortdurende alertheid op alle touchpoints met klanten.

Implementeren van spraakherkenning

Een nuttig artikel voor iedereen die overweegt speech analytics in te zetten. Het beschrijft valkuilen die wij in de praktijk ook tegenkomen. Lees hier het artikel.

CustomerPulse @BNR!

Tim Barenbrug was te gast bij BNR Digitaal. Met internetjournalist Herbert Blankesteijn sprak hij over spraakherkenning en over de diensten van CustomerPulse.

CustomerPulse genomineerd voor NCCA Innovation Award!

CustomerPulse heeft samen met specialist in commercieel klantcontact BSG, spraakherkenning ingezet ten behoeve van het verbeteren van de dienstverlening aan opdrachtgever De Persgroep.

BSG Klantcontact en CustomerPulse

In de Buyers' guide 2014 worden Maurice Jacobs van BSG Contact en Tim Barenbrug geïnterviewd. Ze praten over de inzet van spraakherkenning.

Taaltechnologie is niet dood

Voor de liefhebber. Het theoretische werkveld van CustomerPulse is taaltechnologie. Taaltechnologie komt neer op rekenen-met-woorden. Het is een wat minder bekende discipline...

CustomerPulse in Computable

Veel aandacht gaat tegenwoordig uit naar de customer experience of de customer journey. Menig bedrijf past daar ook hun contactcenter op aan.

CustomerPulse voor zorgverzekeraars

Zorgverzekeraars strijden elk jaar om het behoud van klanten. Toch stapten in 2014 meer dan 1,1 miljoen verzekerden over naar een andere zorgverzekeraar, ...

De klant krijgt een steeds belangrijkere plek in boardrooms

Klantgedrevenheid centraal stellen, echte klantfocus realiseren, de klant centraal gaan stellen, ‘the voice of the customer’ binnenhalen, ...


TOP