Klantcases

Wat is een goede manier om speech analytics uit te rollen?. Bijgesloten vier klantcases met een duidelijke rode draad:

  1. begin klein en breid stap voor stap uit.
  2. leg de nadruk op strategie, doelstellingen en organisatorische implicaties.
  3. de techniek komt als laatste en past zich aan aan de doelstellingen.

Case 1: klantbeleving

Een grote Nederlandse retailer. Klanten kunnen aankopen doen in zowel een filiaal als online. Bij dit bedrijf draait alles om klantbeleving. Zeker ook bij het online deel waar klantloyaliteit blijvend verdiend moet worden.

→ Hoe realiseer je een optimale klantbeleving?

Case 2: verhogen klanttevredenheid

Een bedrijf in de travel and leisure business. Was gepositioneerd als low cost aanbieder en wilde een omslag maken naar ‘uitstekende dienstverlening voor een eerlijke prijs’.


→ Hoe bereik je zo'n omslag?

Case 3: proof of concept

Een energiemaatschappij. Scoort hoog op klanttevredenheidsonderzoeken. Heeft gehoord over speech analytics, vermoedt ook dat er meer waarde zit in telefoongesprekken dan er tot nu toe wordt uitgehaald.

→ Waar te beginnen?

Case 4: datavalidatie

Een telecomoperator, data driven company. Verzamelen op grote schaal (klant)data en modelleren daarmee. Besluitvorming vindt plaats op basis van de uitkomsten van deze datamodellen.


→ Stellen we onze klanten wel de juiste vragen?
TOP