Over ons

CustomerPulse is opgericht door vier partners met brede ervaring op directieniveau. De partners vonden elkaar in de wens bedrijven beter te laten begrijpen wat klanten beweegt voordat beslissingen worden genomen. De afgelopen jaren zijn er bij CustomerPulse meerdere taalwetenschappelijke en taaltechnologische onderzoeken en afstudeeropdrachten uitgevoerd. De beste studenten bieden we een dienstverband aan. We maken gebruik van state of the art speech analytics, variërend van LVCSR spraakherkenning tot spectogram analyses. Als een innovatie haar kracht heeft bewezen maken we deze toegankelijk via onze applicatie met een gebruiksvriendelijke user interface. Hiervoor werken we samen met software ontwikkelaar Sping. Tot slot sparren we geregeld met onze gewaardeerde Raad van Advies.


 

CustomerPulse

De dagelijkse leiding van CustomerPulse

Raad van Advies

Zwaargewichten van buitenaf met wie we af en toe mogen sparren

Tim Barenbrug


Algemeen directeur die inmiddels zelf ruim 30.000 klantgesprekken heeft beluisterd

Erick Wilts


Taaltechnoloog met een passie voor Kunstmatige Intelligentie en Python

Martin Aalders


'Founding father' van CustomerPulse vanuit de wens een betere verbinding tussen directies en klanten tot stand te brengen

Ankie Straathof


Manager Customer Care & Sales bij de Bijenkorf.
‘Mijn passie is de klant. Het leren van de klant en de klant werkelijk centraal stellen’

Maurice Jacobs


Algemeen directeur SmartCenter Powered By Tele'Train
‘Wij helpen uw klantinteractie meetbaar te verbeteren’

Daan Noordeloos


Manager Marketing & Customer Strategies bij Transavia
‘To exceed customers’ expectations and deliver exceptional customer experiences throughout’

Rick van Maarseveen


Ons commercieel talent. Houdt van tennis en zonnebrillen.

Frans Kok


Gespecialiseerd in marktonderzoek en ‘founding father’ van CustomerPulse

Femke van Geffen


Onze data scientist die zich helemaal ingraaft in het geautomatiseerd herkennen van sentiment in een gesprek.

 

Universiteiten

Taalwetenschap & taaltechnologie om spraakherkenning in callcentergesprekken te verbeteren.

Partners

Verschillende specialismen bij elkaar brengen

RUG


Hoe wordt de audio van een telefoongesprek beter gekarakteriseerd: met een spectrogram of een cochleogram?

Radboud


Dat storende woordje ‘eeuh’ dat we te pas en te onpas gebruiken: hoe laten we de spraakherkenner daar mee omgaan?

Tilburg University


Sentiments-classificatie: dé heilige graal binnen speech analytics. Welke processen of producten roepen de meeste negatieve emoties op?

Coosto


Coosto analyseert social media, CustomerPulse telefoongesprekken. Zijn de uitkomsten te combineren en welke inzichten levert dat op?

Sping


Wizards of ICT. De ontwikkelaar van de CustomerPulse applicatie en verantwoordelijk voor het dagelijks beheer.

PrimeVision


We bring sense to vision. Onze spraakherkennings-specialist voor de complexe projecten.

Stageplaatsen

Bijenkorf & CustomerPulse genomineerd voor NCCA-award!

Meerdere malen per jaar voeren we onderzoek uit of bieden we studenten een stageplek aan of studeren mensen bij ons af op zowel MBO-, HBO- als WO-niveau.

Je krijgt toegang tot een weelde aan data, je mag mee naar klanten en krijgt alle ruimte om te leren of af te studeren.

Voor de volgende studierichtingen hebben we altijd plek of kunnen we iets passends bedenken:

  • Commercieel management
  • Taalwetenschap / taalkunde
  • Computational linguistics / artificial Intelligence / data science

Maar ook als je denkt dat je iets anders hebt toe te voegen aan dit mooie bedrijf, kun je mailen naar info@customerpulse.nl.

De Bijenkorf maakt gebruik van de speech analytics-applicatie van CustomerPulse. Het luxe warenhuis kan hiermee op elk moment een analyse laten uitvoeren die zeer gericht de juiste gesprekken naar boven haalt.
De applicatie bevat onder meer een presentatiemodule die het mogelijk maakt de klantbeleving kort en krachtig met de interne organisatie te delen. Ieder kwartaal worden alle gesprekken door de spraakherkenningsoplossing gehaald, waarna ze verwerkt worden in de “op dat moment bestaande” taalmodellen. De frequentie hiervan zal dit jaar overigens worden opgeschroefd naar één keer per maand.
Om de technologie verder te embedden in de bedrijfsstrategie, ontwikkelt de Bijenkorf een roadmap waarin twee zaken centraal staan: steeds snellere verwerking en analyse van de gevoerde gesprekken (doel: realtime verwerking) en analyses uitbreiden met intonatie (sentiment meten).
“We zien dat de inzet van de applicatie een vliegwiel op gang heeft gebracht binnen de gehele organisatie. Afdelingen die zelf geen direct klantcontact hebben, zoeken ons steeds vaker op. Ook zij zijn op zoek naar de positieve impact die zij kunnen hebben op de beleving van onze klanten.”

TOP